Temat zajęcia:Spotkanie pod grzybkiem.

Cel główny:

rozwijanie mowy i myślenia

Cele szczegółowe:
– prawidłowo artykułuje dźwięki
– podkreśla znaczenie deszczu w życiu codziennym
Metody: słowna, oglądowa, czynna
Formy:
– zbiorowa
– indywidualna
Środki dydaktyczne:
baśń W.Sutiejewa ,,Spotkanie pod grzybkiem, ilustracje do baśni, płyta CD z nagraniem odgłosów wydawanych przez deszcz,

PRZEBIEG:
1. Zabawa językowa ,,Co robi deszcz?”- próba odpowiedzi na pytanie ,,Co robi deszcz?”
2. Zapoznanie z treścią baśni W.Sutiejewa ,,Spotkanie pod grzybkiem”

Pewnego razu kotek wybrał się na spacer do lasu . Aż tu nagle zaczął padać gęsty deszcz (kap, kap, kap…)
– Miau, miau, gdzie się schronić?
Zobaczył kotek na polance grzybek. Podbiegł do niego i ukrył się pod jego kapeluszem. Siedzi, czeka, ale deszcz leje i leje (plum, plum, plum…). Podpełz do grzybka mokry szczeniaczek
– Hau, hau kotku wpuść mnie pod grzybek, bo bardzo zmokłem
– Miau, miau wejdź
I wpuścił szczeniaczka pod grzybek, a deszcz padał jeszcze bardziej
Biegnie obok grzybka krowa
– Muu, muu wpuśćcie mnie pod grzybek. Leje się ze mnie woda
– Miau, miau, hau, hau, gdzie cię wpuścimy? Przecież tu nie ma miejsca!
– Muu jakoś to będzie! Nie o , ale w zgodzie.
Kotek i szczeniaczek przesunęli się i wpuścili krowę pod grzybek. A deszcz wciąż lał i ani myślał przestać
Wtem na polanę wbiegł baranek i zobaczył grzybka
– Bee, bee schowajcie mnie. Lis mnie ściga. Poratujcie.
Zwierzęta posunęły się i ukryły baranka i lis go nie znalazł
W oddali słychać kaczkę
– Kwa, kwa jak można nie lubić wody?
A tymczasem deszcz ustał i wyjrzało słonko. Wszyscy wyszli spod grzyba, cieszą się.
Kotek zamyślił się i mówi:
– Miua, miau, jak to się stało, że najpierw mnie samemu było ciasno, a potem zmieściliśmy się wszyscy”
– Hau, hau, bee, bee jak to się stało?
– Kum kum zaśmiała się żabka, która siedziała na kapeluszu grzybka- ECH…grzyb przecież…- urwała w pół zdania i zniknęła w trawie. Zwierzęta spojrzały na grzyb i od razu się domyśliły. A czy wy też się domyśliliście?
3. Zabawa ruchowo- dźwiękonaśladowcza ,,Zwierzątka”
4. Rozmowa na temat opowiadania wyjaśniająca co się stało z grzybem i co miało na to wpływ; próba wyjaśniania dlaczego deszcz jest potrzebny?
5.  Zabawa ruchowa ,,Parasolki”- reagowanie na sygnał dźwiękowy nauczycielki

opracowała: Joanna Rzegotka